KOTSIS-PAPP

ÜGYVÉDI IRODA

ADATEKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Kérjük figyelmesen olvassa el a Tájékoztatót, annak érdekében, hogy megértse, hogy hogyan kezeljük a személyes adatait és megismerje az adatkezeléssel kapcsolatos jogait.

A Kotsis-Papp Ügyvédi Iroda adatkezelőként tiszteletben tartja mindazon személyek magánszféráját, akik számára személyes adatot adnak át és elkötelezett ezek védelmében. Az Ügyvédi Iroda az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelet (679/2016 sz. rendelet, a továbbiakban: GDPR) 13. cikke alapján  az alábbi tájékoztatást adja Ügyfelei részére:

Az Adatkezelő adatai:

Cégnév: Kotsis-Papp Ügyvédi Iroda

Székhely: 2100 Gödöllő, Bajcsy-Zs. u. 34. 

Kapcsolattartás: dr. Kotsis-Papp Dóra

Telefon: +36 30/957-9846

E-mail: drkotsispapp@libori.hu

Adatvédelmi Tisztviselő: az adatkezelő a rá vonatkozó jogszabályi előírások (GDPR 37. cikke) alapján nem köteles adatvédelmi tisztviselő kinevezésére.

Adatvédelmi kérelmek: amennyiben bármilyen kérése vagy kérdése van az adatkezeléssel kapcsolatban, kérelmét postai úton vagy elektronikusan az alábbi címekre küldheti: 2100 Gödöllő, Bajcsy-Zs. u. 34.; drkotsispapp@libori.hu. Válaszainkat késedelem nélkül, de legfeljebb 30 napon belül küldjük az Ön által kért címre. 

Adattovábbítás: nem történik adattovábbítás.                     

Külföldi adattovábbítás: nem történik külföldre adattovábbítás.

Adatkezelési célok:

Az adatkezelő az alábbi célokból végez adatkezelést a jogszabályokkal összhangban:

a) jogi tanácsadás, okiratszerkesztés, és képviselet során (szerződés teljesítése, jogi kötelezettség teljesítése és ügyfélkapcsolat fenntartása);

b) jogszabályi előírások teljesítése;

c) ügyfelek megbízásainak teljesítése;

d) belső adminisztráció megkönnyítés.

Jogalapok az Ön személyes adatainak felhasználáshoz:

Az Ön személyes adatainak használatát az alábbiak alapozzák meg, mint jogalapok:

a) a számviteli jogszabályoknak megfelelő számla kiállítása: jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont);

b) jogi képviselet, tanácsadás, okiratszerkesztés: szerződés (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont);

c) önkéntes hozzájárulás (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Az adatkezelés időtartama:

A számlákat jogi kötelezettség miatt legalább nyolc évig megőrizzük. A számlakiállítás alapjául szolgáló iratok megőrzési ideje 8 év.

A kapcsolattartás céljából megadott adatok megőrzési ideje a kapcsolat fennállását követő maximum 1 év.

A Magyar Ügyvédi Kamarának az ügyvédi tevékenység gyakorlásával összefüggő iratok, így az abban esetlegesen benne foglalt személyes adatok megőrzéséről szóló 16/2018. (XI.26.) MÜK szabályzatában foglaltak alapján az alábbi adatkezelési időtartamok irányadók:

  • Az Ügyvédi Iroda az ügyvéd által szerkesztett végintézkedést, valamint az öröklési jogviszonnyal kapcsolatos jognyilatkozatot tartalmazó más okiratot, illetve az ezekhez kapcsolódóan az ügyvédi tevékenység gyakorlója által kezelt más iratot az örökhagyó hagyatékára vonatkozó teljes hatályú hagyatékátadó végzés jogerőre emelkedését követő 5 évig őrizzük.
  • Okirat ellenjegyzésével nem járó ügyben az ügyvéd által benyújtott cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelem mellékletét képező iratot a kérelem benyújtásától számított 10 évig őrizzük.
  • Büntetőeljárásban, peres, hatósági vagy más közhatalmi eljárásban keletkezett vagy felhasznált iratok közül
    • az ügy érdemében hozott határozatot, illetve végzést az eljárás jogerős vagy végleges lezárultát követő 5 évig;
    • az eljárással összefüggésben kezelt olyan iratot, amely az eljáró bíróság, hatóság, vagy más közhatalmi szerv kezelésében nem található meg, az eljárás jogerős vagy végleges lezárultát követő 5 évig;
    • az a)-b) alpont hatálya alá nem tartozó iratot az eljárás jogerős vagy végeleges lezárultát követő 1 évig kell megőrizni.
  1.  

(Tájékoztatjuk, hogy ezek az iratok a megőrzési idő letelte előtt az iratban foglalt ügyvédi titok feletti rendelkezésre jogosult személy részére kiadhatók.)

  • Az ügyvédi letétbe vett iratot a letéti szerződés megszűnéséig kell megőrizni.
  • Az Ügyvédi Iroda által kötött
    • megbízási szerződést az abból fakadó jogosultságok elévüléséig;
    • letéti szerződést az annak megszűnését követő 10 évig kell megőrizni.

 

  • Az Ügyvédi Iroda által jogszabály alapján vezetett nyilvántartást addig kell megőrizni, amíg a nyilvántartás részét képező valamennyi adat kezelésének határideje el nem telt.
  • Az előző pontok hatálya alá nem tartozó iratot – ha jogszabály vagy az ügyféllel kötött megállapodás hosszabb megőrzési időt nem ír elő – az Ügyvédi Iroda általi keletkeztetését, illetve az Ügyvédi Iroda kezelésébe kerülését követő 1 évig kell megőrizni.
  • (Tájékoztatjuk, hogy ezek az iratok a megőrzési idő letelte előtt az iratban foglalt ügyvédi titok feletti rendelkezésre jogosult személy részére kiadhatók.)
  • Az Ügyvédi Iroda az iratot a jogszabályban, jelen a Kamarai szabályzatban, illetve az ügyféllel kötött megállapodásban meghatározott megőrzési időt követően is megőrizheti, ha az irat megőrzését megalapozó jogviszonnyal összefüggő igényérvényesítés során bizonyítékként felhasználható lehet.

Személyes adatainak kezelésével kapcsolatos jogok:

  • hozzáférési jog: Ön bármikor felvilágosítást kaphat az Önről kezelt adatokról;
  • amennyiben egy adat elavult, vagy helytelen, kérheti a hibásan felvett adatainak módosítását;
  • hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén Ön kérheti adatainak törlését, azonban a Társaság részére jogszabály által kötelezően előírt adatokat, illetve a kötelező adatmegőrzési határidő előtt törölni nem lehet; hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét;
  • Önnek jogában áll a megadott adatok kezelésének korlátozása;
  • megtilthatja a személyes adatainak harmadik személy szolgáltató számára történő átadásához, vagy ennek tiltásához;
  • személyes adatairól olvasható formátumban másolatot kérhet,
  • jogában áll adatainak kezelése ellen tiltakozni.     

Jogorvoslati tájékoztatás:

Jogorvoslatért Ön az adatkezelőhöz (Kotsis-Papp Ügyvédi Iroda, 2100 Gödöllő, Bajcsy-Zs. u. 34.), a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22./c., tel.: +36 1/391-1400, www.naih.hu) vagy a lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes Törvényszékhez fordulhat.

Adatkezelések nyilvántartása (GDPR 30. cikk):

Tevékenység

Kezelt adatok

Adakezelési cél

Adatkezelési jogalap

Adattovábbítás

Tárolás módja és ideje

Számviteli bizonylat kiállítása

Név

Lakcím

(adószám)

számla kiállítása szolgáltatás nyújtásához kapcsolódóan

jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont)

Nem történik

Legalább 8 év

elektronikusan/papír alapon az adatkezelő szabályzatában rögzítettek szerint

Számviteli, könyvelési tevékenység

Név

Lakcím

(adószám)

számla kiállítása szolgáltatás nyújtásához kapcsolódóan, mérlegkészítés

jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont)

Nem történik

Legalább 8 év

elektronikusan/papír alapon az adatkezelő szabályzatában rögzítettek szerint

Ügyfél adatok

Név, anyja neve, születési hely, idő, lakcím, személyi azonosító jel, adóazonosító jel;

Telefonszám

E-mail cím, személyi azonosító okmány típusa, száma, állampolgárság

okiratszerkesztés

szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont)

illetékes földhivatal, közvetve NAV

16/2018. (XI.26.) MÜK szabályzatában foglalt időtartamig

elektronikusan/papír alapon az adatkezelő szabályzatában rögzítettek szerint

Panaszkezelés

Név

Telefonszám

E-mail cím

Lakcím 

fogyasztói panaszok kezelése

jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont)

jogi tanácsadó

5  év

elektronikusan/papír alapon az adatkezelő szabályzatában rögzítettek szerint

Ezt a honlapot a Pest Megyei Ügyvédi Kamarában bejegyzett Kotsis-Papp Ügyvédi Iroda tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, melyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a www.magyarugyvedikamara.hu honlapon találhatóak.